söndag 10 augusti 2008

Den frustrerade konsumenten

Vet ni varför jag har så ont om pengar? Jo, jag deklarerade inte i tid, för när jag skulle göra det på internet den sista kvällen så hittade jag inte mina papper med den där koden som man behöver. Så jag deklarerade dan efter i stället och fick betala tusen sura kronor i böter och eftersom allt blev försenat blir utbetalningen också det och jag hade liksom räknat med att få de där pengarna innan midsommar.

Och ååååh vilket köpsug jag har just nu. Mest efter böcker. Det här ska jag beställa så fort slantarna kommer in på kontot:

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time
Jag blev tipsad om den här nånstans, jag kommer inte ihåg var, och jag tyckte att den lät så fin. Handlar om en 15-årig pojke som är lite speciell och löser mysterier och är besatt av Sherlock Holmes. Av Mark Haddon.

Kärlekens historia
Nicole Krauss första bok på svenska vill jag läsa, tusen år efter alla andra. Men jag har ju haft annat att läsa som ni vet.

Filmkokboken
Vem vill inte leva sitt liv som på film, speciellt när man gör en så tråkig sak som att laga mat. I stället för att stå och sucka när man kokar gnocchi kan man hytta med sleven och väsa "i'll make you an offer you can't refuse" ner i kastrullen.

Inga kommentarer: