onsdag 6 augusti 2008

Konversation med 118 100

Jag köpte för ett tag sen en T-shirt med den där ugglan som är reklam för ett bokförlag eller liknande på. Jag ville berätta det för er för den är så himla fin! men kom inte ihåg riktigt var ugglan kom ifrån så jag frågade 118100. Det var tydligen en svår nöt att knäcka. Så här frågade jag (det var den förförra söndagen eller hur säger man? För två veckor sedan):

Kl. 12.14: "Hej! Jag försöker komma på ett bokförlag eller kanske någon slags kampanj för att få unga att läsa som har/hade en uggla som logotyp. Kan ni hjälpa mig?"

Först svarade de så här:

Kl. 12.38: "Hej! Vår tjänst är populär och din fråga är placerad i kö. Tack för tålamodet! Mvh 118100"

Senare fick jag det här:

Kl. 22.14: "Tack för din fråga. Frågan ligger i vår internkö för vidare bearbetning och kan ta tid att besvara. Mvh 118100"

Förförra tisdagen fick jag det här:

Kl. 13.08: "Ursäkta för att vårt svar dröjer, som kompensation får du nästa fråga gratis. Du betalar dock alltid sms-avgiften till din operatör. Mvh 118100"

Sen har jag inte hört mer! Tror ni att de någonsin kommer att lista ut vad jag menar?

2 kommentarer:

Minna sa...

Är du säker på att det är ett förlag och inte en kedja? Jag jobbade i en butik som fanns med i ugglan-kedjan förut.

http://www.ugglan.nu/

Johanna sa...

Nej jag är inte säker, jag vet bara att det har med böcker att göra! Det kunde absolut ha varit ugglan-kedjan (som jag inte kände till) men så roligt ska vi tydligen inte ha det... Senaste heta tipset är dock att det kanske kan vara ett läroboksförlag eller möjligen ett företag som säljer skrivmaterial till skolor. Vi får se hur det går!