måndag 11 augusti 2008

Supergrupper

Jag tycker att den bästa supergruppen är Traveling Wilburys, fast när jag tänker efter så kan jag nog inga fler. Lite konstigt med tanke på att begreppet "supergrupp" ändå känns välbekant. Jag tror att det finns eller fanns någon hiphopgrupp (inom hiphopen är det väl rätt vanligt med samarbeten och gästande?) fast be mig inte nämna några namn.

En snabb koll på Wikipedia friskar upp minnet, för visst är både Crosby, Stills, Nash & Young och The Highwaymen gamla bekanta (jag ignorerar envist bottennappen GES och Kicki, Bettan och Lotta), men även om jag gillar dem håller jag ändå fast vid de resande filurerna:

2 kommentarer:

Minna sa...

Jag visste inte ens om denna supergrupp :O

Nu vet jag, och lyssnar som aldrig förr. Tack för det :)

Johanna sa...

Varsågod, och om du vill lyssna mer så är ett tips:
Första skivan (Traveling Wilburys vol.1): bra
Andra skivan (vol.2): inte bra
:)