söndag 17 augusti 2008

Mina franska kort

Foto Gilles Trillard

Jag samlar inte på något speciellt men idag upptäckte jag att jag har en mapp i min dator som heter "Franskt" där det ligger drivor av foton på franska saker. Allt från filmaffischer till modekampanjbilder fast mest på olika hem. Parisvåningar, små stenhus i Provence, Rivierahus i Nice och små kyffen i Montmartre som ser så himla coola ut fast de är sjabbiga och inredningen består av en gammal järnsäng och en puderrosa plyschsoffa och några staplade fruktlådor som bord.

2 kommentarer:

Johan sa...

När jag läser beskrivningen av vad som ryms i din mapp vill jag bli fransos på stört. Eller åtminstone ha ett kyffe i Montmartre. Ett stenhus i Provence går också bra.

Den atmosfären är ju svårslagen. Helt underbara platser allihop.

Johanna sa...

Visst är det bra att man kan tänka på Frankrike när man har tråkigt! Det finns många kullerstensgator i min stad och varje gång jag går på dem blundar jag och tänker att jag klapprar hemåt i gryningen i de trånga gränderna i Paris (fast jag vet inte ens om det finns trånga gränder i Paris. Och om där går folk samtidigt blundar jag inte, det skulle se konstigt ut, men du fattar)