fredag 22 augusti 2008

Gå på kafé


Nu jobbar jag några nätter igen. Övrig tid sitter jag på kafé och dricker kaffe med mina vänner. Det är en grym gymnasietids-revival för långa kafébesök just nu, förstår ni. Vi sitter som på värsta fritidsgården och spelar kort och läser tidningar. Skillnaden mellan nu och då är att vi har råd att beställa in det ena fantastiska bakverket efter det andra den här gången.

Vilken skillnad på det här med kafébesök förr och nu, va? (eh med förr menar jag när JAG var ung, alltså gymnasieung vilket är nästan tio år sedan) Då satt man på kafé i timtal med sina vänner, vi var ibland över tio vid ett bord, folk kom och gick och man kunde sitta en hel dag på stamfiket och typ träffa alla man kände. Nuförtiden ska man sitta med en dubbel espresso och en laptop och skriva en roman, alldeles alldeles ensam.

Inga kommentarer: