tisdag 19 augusti 2008

2 x Christie

Jag beställde ju böcker cirka en halv minut efter att mina pengar kommit in på kontot, så jag har inte gått till biblioteket och bytt ut min senaste skörd (ja jag lånade The curious incident of the dog in the night-time på biblioteket, på svenska för ärligt talat är jag inte superbra på engelska så jag tänkte att det kunde vara bra att läsa den på svenska först, så att jag inte behövde sitta och slå upp ord. Så egentligen ska jag säga att jag har läst Den besynnerliga händelsen med hunden om natten). I alla fall så har inte min beställning landat på mitt lilla postkontor än så jag hade inget att läsa, så jag har lånat 2 x Christie (två historier av Agatha Christie alltså) av mamma att ha så länge. Den innehåller berättelserna Fem små grisar och Korten på bordet, och det ser onekligen ut som att inte heller jag går fri från att läsa deckare i sommar, även om det är nästan-höst nu.

Inga kommentarer: