torsdag 21 augusti 2008

Tillsammans är man mindre ensam

Jag var hemma hos min mamma igår och hon hade bunkrat upp med nya ikeakatalogen, nån annan katalog och cirka en miljon olika inredningstidningar. Jag ville egentligen bara titta på OS (såg ni 200 m? SÅG ni?!) men min mamma är så söt, hon ville verkligen att vi skulle sitta bredvid varandra och titta tillsammans (hon är nästan sextio år men hon kan sitta en hel kväll och halva natten, helt uppslukad av att göra skisser på sin drömherrgård och sitta och rita in varenda garderob och strömbrytare).

Så vi tittade tillsammans och okej då, det var ganska kul men jag kommer att bli väldigt mycket fattigare om jag inte behärskar mig. Jag vill ha en sån där lampa på tre ben och patinerade vita karmstolar och en antik kelimmatta och nya bokhyllor och en gammal järnsäng och.. ja, ni fattar.

2 kommentarer:

Emma sa...

Trillande in hit till din blogg och ville bara lämna lite fotspår.

Johanna sa...

Välkommen Emma, jag tycker att det är trevligt med intrillande människor!