onsdag 30 juli 2008

Önskelista

Varför är det när man har som minst pengar man önskar sig mest? Jag är fattig som en kyrkråtta just nu och jag vet ju att det inte alls är så, men det känns som om jag verkligen behöver följande saker:

1. Jag är vansinnigt sugen på att köpa höstkläder men det går hyfsat bra att resonera med mig själv. Det är ju faktiskt över 30 grader varmt ute så jag känner att det faktiskt är möjligt att vänta till augustilönen, men det är så där varje år. Vem vill gå i shorts när man kan gå i fina kappor med klädda knappar, tjocka svarta strumpbyxor, sammetsklänningar, långa halsdukar och skinnstövlar? Inte jag i alla fall. Dessutom är det mer ok att gå klädd i svart på hösten så då slipper jag bekymret att försöka matcha ihop mina alltför få färgglada paltor.

2. Jag har tänkt köpa en ny digitalkamera jättejättejättelänge efter att min gamla gick sönder för typ... ett år sedan? Jag har haft råd att köpa en ny. Jag har kollat och jag vet ungefär vad jag vill ha. Jag har bara inte köpt någon än. Men nu, när jag inte har några pengar, känner jag verkligen att jag behöver en, så desperat att det känns som ett lika ofrånkomligt behov som av att äta eller gå på toaletten.

3. KONSERVER! Är det inte sjukt? Jag kom på mig själv att gå och tänka "jag borde verkligen köpa hem konserver, det är så bra att ha hemma. Man kan svänga ihop vad som helst. Kanske lite frysta kycklingbitar också?" Alltså jag har aldrig konserver hemma. Jag gillar att gå till min kvartersbutik typ varje dag och köpa färskt bröd, grönsaker och kött. Men jag tror att det beror på någon slags överlevnadsinstinkt därför att jag inte har några pengar. Hamstra vad som hamstras kan innan det är för sent, typ.

2 kommentarer:

Minna sa...

Med risk för att låta fjortis; Jag ääälskar höstkläder (så skulle jag göra sådana där hjärtan men jag vet faktiskt inte hur man gör dem).

Men allvarligt, jag gillar murriga färger och lager på lager. Gärna robusta stövlar och milslånga halsdukar :D

Johanna sa...

Höstkläder är the shit!
Och jag vet inte heller hur man gör hjärtan, utom såna här:
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3