onsdag 23 juli 2008

På jobbet

Snart ska jag gå till jobbet. Det är ganska okej att jobba natt, för det mesta har vi rätt mycket ledig tid och då brukar vi dricka kaffe och titta på tv (jo jag brukar alltid ha med mig en bok men det är så svårt att koncentrera sig där). Lite beroende på vilka man jobbar med blir det väääldigt mycket brittiska kriminalare (med Helen Mirren, tydligen alla lite äldre kvinnors absoluta favoritskådis), ibland Formel 1 och jätte-jätteofta dåliga filmer.

I natt är en ganska typisk tv-natt, där det - i urval - bjuds på:

22.55: Sommartorpet (SVT 1)
En självklarhet. Den som föreslår någonting annat blir skrattad rakt upp i ansiktet (jag hade till exempel kunnat tänka mig Sex and the City, som aldrig någon annan vill se. Konstiga människor!).

0.10 Ett päron till farsa (TV 3)
Om jag har riktig tur ser vi kanske den här. Och jag tycker inte ens att den är så rolig.

2.05 Law and order: Criminal intent (TV 4+)
Alltid.

3.00 Judys domstol (TV 4+)
THE HORROR! Jag tar väldigt många rökpauser medan det här fullständigt vidriga programmet pågår.

3.50 Cops (TV 6)
Det här ser vi också ALLTID. Det värsta är att jag har börjat tycka att det är rätt kul. Jag skäms!

Inga kommentarer: