söndag 27 juli 2008

My eyes! My eyes!

Ni vet ju att det är väldigt varmt ute, det kan ni ju inte ha missat. Soligt också. Det gör att jag får ett stort problem.

Jag har nämligen inga gardiner eller persienner eller nåt sånt framför mina fönster, de är helt nakna. Och klockan halv fem ungefär kommer solen för jag har bara fönster åt ett håll och det är åt väster.

(väster är det väl om man har kvällssol? Jo det måste det vara för min balkong vätter mot havet och eftersom jag bor på västkusten måste det ju vara åt väster va?)

I alla fall så blir det som en bastu i hela lägenheten då utom i sängen för där står bokhyllor för så att solen inte når dit. Så nu sitter jag här i sängen med datorn och äter revbensspjäll och ruccolasallad med nektariner och halloumi. Jag känner mig lite som en ljusskygg vampyr!

Inga kommentarer: