lördag 27 december 2008

Som sommaren

fint sommarljus och fina blommor med fula namn (hundkäx)

Jag saknar att sommarblogga, allt man gör låter så mysigt så man kan bara berätta om det, utan krusiduller. Man cyklar till havet och badar och gassar i solskenet och ligger i hängmattan och läser, och så grillar man och äter frukt och sitter på en brygga och dricker vin. Pittoreskt.

På vintern är allt stålgrått, hårt, dystert, och man måste vara mer kreativ för att få ihop nåt bra. Tur att det finns konst. Och böcker förstås, fast jag tycker nog mest om sommarläsning i alla fall, fast man gör så mycket annat också. På vintern vill jag bara gå i idé, försöker jag läsa en bok så somnar jag (ja inte riktigt, jag läser ju hela tiden men det går långsammare under vintern. Ta Lady Chatterley... till exempel. Jag har läst 102 sidor på vad? En vecka?).

Inga kommentarer: