onsdag 31 december 2008

party like it's 1999

Spetskonst av Anne Wilson

Italienskt spetsmönster

Fransk spets, fin!

Jag önskar att jag hade läst det här inlägget tidigare, då hade jag varit FINAST ikväll. Nu får jag hålla tillgodo med vad som finns, fast jag har köpt en fantastisk svart spetskjol (den är faktiskt fin, kort och vippig med sidenband i midjan)

(förresten är det väl ändå skönt med nyår, då det för en gångs skull är fullt accepterat att bära helsvart)

Nu ska jag gå och köpa tryffel och ost till ikväll. Syns nästa år!

5 kommentarer:

Anonym sa...

ÅHH så vacker den italienska spetsen är!

/ Salig

Johanna sa...

Den ser lite ut som en katedral, visst?

Anonym sa...

Den är gjutna ananaser på grindstolpar och munblåsta glaskaraffer för hela slanten! Åh, det vackert dekorativa är verkligen ett överflöd, det är Proust eller Cartarescu stumtolkade: fantastiskt.

Johanna sa...

Javisst, och nu fick det mig att tänka på den fantastiska tapeten i The yellow wallpaper, dess många lager och ornament och förhäxande genomslagskraft - har du läst?

Anonym sa...

Nej! Hade inte hört talas om The Yellow Wallpaper förrän nu - nu ligger den å andra sidan i min virtuella varukorg, så jag tackar för tipset!