söndag 28 december 2008

Skånsk vinter

Vy över viken och vattnet.

Sinnebilden av skånes västkust. Kargt och blåsigt (även om det inte direkt blåste igår. Grejen är att det ser ut att blåsa, jämt jämt, och det stämmer för det mesta).

Fin skog/vass.

Snårskog.


Oskarpa bilder på en tjärn (eller snarare ett kärr förresten, tjärnar är väl i princip bottenlösa? Kärr känns mer som en tillfällig vattensamling vilket jag tror det här är)

...och en till (mycket) oskarp bild på en rotvälta i vatten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där havet ser underbart ut. Vilken lyxpromenad!

Johanna sa...

Ja, det var fint. Fast jag är egentligen mer en skogsmänniska, jag tänker ibland att det är orättvist (mot de uppskattningsvis 95 procenten som föredrar hav framför skog) att jag bor här, jag skulle passa bättre i värmlands skogar. Men visst är det fint!

Anonym sa...

Jag försöker bli en skogsmänniska men är ack så mörkrädd... och skogsrädd. Mörker+skog=big no-no. Dock har rädslan för "läskiga män bakom stora stenar" övergått till rädsla för "elaka djur som kanske vill äta upp mig" - väljer att se det som en förbättring i mitt naturnärmande!

Johanna sa...

Haha, jag är nog för dum/naiv för att vara rädd för skogen. Jag brukar iofs ha en hund med mig också, och de fungerar avskräckande hur små och fega de i själva verket är, inbillar jag mig i alla fall!

(dessutom är det värsta djuret som skulle kunna äta upp mig i skogen jag brukar gå i typ.. myror)