måndag 22 december 2008

Sökord

Ni vet när man kollar hur folk hamnar på ens blogg via sökmotorer? De senaste dagarna har folk hittat hit bland annat genom att söka efter

"piska ihjäl häst"

"dekadens det är djävulens verk"

"twilight trädgårdsbelysning"

"cigarrökande katt"

och

"insulinreaktion"

Annars är "tamburmajor" det vanligaste sökordet, konstigt nog. Är det vanligt att folk undrar saker om tamburmajorer? Typ var man kan köpa dem? I så fall kan jag berätta att jag har köpt min på ikea fast den är hiskligt ful. Jag köpte den för att det är betongväggar i min hall och för att jag inte äger någon borr (ingen jag känner heller! Hur får man egentligen tag i en borr då, undantaget att köpa en?)

2 kommentarer:

k sa...

Jösses.. ja, fönsterspegel har jag fått oförtjänligt många sökningar på, men det känns ju rätt så harmlöst i jämförelse...

Borr lånas lättast tillsammans med sin ägare för minsta möjliga ansträngning och minsta obehag för öronen (man kan ju alltid komma på att man behöver gå till affären och köpa kaffe till sin borrhjälp). Eller så kan du låna min, men kanske lika billigt att köpa en egen som att åka och hämta den :D

Johanna sa...

Ha ha, tro mig, hade jag känt någon som äger en borr hade jag lånat den, inklusive ägare. Men tyvärr har jag visst bara hippievänner som anser att borrar är överflödiga:)