tisdag 30 december 2008

Love love love

En tidig Freud med hund och ett bröst.

Måste. Köpa. Fler. Konstböcker. Jag är sugen på en riktigt supermaffig sak om Lucian Freud, undrar om det finns? Jag har den som heter Paintings (eller egentligen Lucian Freuds paintings) men den räcker inte. Och så vill jag ha en om Kokoschka, och åh! en om Gerhard Richter. Då kommer jag inte ha tråkigt igen på mycket länge.

Richter

Kokoschkas mandrill

(dessutom: Max Ernst-utställningen som var på Moderna i höstas kommer snart till Louisiana, i februari! Pepp!)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, ja, konstböcker! Sitter och tittar på husannonser: "kolla inbyggda hyllor SOM GJORDA för tunga maxiboox!!" Kanske skall de bländande maffiga verken få bli min last i januari...

Älska hunden & bröstet!!

Johanna sa...

Synd bara att det kostar skjortan. Varje gång jag är på Louisiana ruinerar jag mig. varje gång.

ps. var hittar du husen med inbyggda hyllor?? *vill ha*

Anonym sa...

Museumbutiker och för all del även Konst-ig är livsfarliga!!

Åh alla dessa ljuvliga hus m inbyggda hyllor är bröststarka trettiotalsvillor i trädgårdsstäder jag aldrig kommer ha råd att flytta till...

Anonym sa...

Nu är jag här igen ety bläddrade i reabok i dag (typ "Konst på Tate" el dyl) i vilken jag fann Freuds bröst med hunden och jag tänkte: det blir billigare att gå hem o titta i din blogg igen än att köpa boken!!

/Snål

Johanna sa...

Kära Snål, jag är bara glad att kunna bjuda på sådan njutning!