onsdag 17 december 2008

Plupp och konsten

(se stor version här)

Jag har den här Mamma Andersson-bilden som skrivbordsbakgrund nu, för den är vintrig och fin och den påminner om något barndomsminne som jag inte kommit ihåg förrän just precis nu: Det är ju Plupp! I blåbärsskogen! Ni kommer väl ihåg den lille figuren med blått hår som bodde i Norrland och såg ut som om han gjorde reklam för Jokk:


(gjorde inte plupp faktiskt reklam för någon produkt förresten? Typ någon fruktdryck eller så med norrländskt tema)

2 kommentarer:

Minna sa...

Polarbröd eller messmör satsar jag mina pengar på! Eller fjällyogurth (nej jag kan inte stava till det)

Johanna sa...

Mycket möjligt! Eller kalvdans, fast jag tvivlar på att vi hade det hemma. Sanningen ligger nog närmre dina gissningar, om det inte var nån grej som riktade sig till barn för då var det säkert juice eller choklad, eller kakor. Fjällkakor!