tisdag 24 mars 2009

Ödets ironi osv.


Eh ja, ni har hört det här med Sylvia Plath och Ted Hughes son som tagit livet av sig? Alla postar bilder på Sylvia Plath så då postar väl jag en på Ted Hughes då.

Förresten: Nicholas Hughes är det ju, och dottern heter Frieda, det är ju precis som Frida Kahlo som döptes till Frieda och hennes ungdomskärlek Nicholas! Alltså innan Diego Rivera. Hmm, jag har lite svårt att tänka mig att Plath/Hughes var särskilt förtjusta i Frida Kahlo och hennes liksom färgsprakande person (alltså tillräckligt förtjusta för att döpa sina barn efter henne och hennes älskare). Jag har alltid föreställt mig dem som väldigt svala och intellektuella liksom? Sådana som man snarare trott skulle leta namn i den klassiska kulturen?

PS. Läs den här! Den är väldigt bra.

2 kommentarer: