onsdag 4 mars 2009

Dagboks-dagbok

Okej, "Google Friend Connect", vad är det? Jag ser det typ hela tiden när jag läser min bloggstatistik. Kan någon förklara tack? Inget facebookaktigt väl? Jag är rädd för facebook. Jag hatar att inte vara anonym på nätet.

Annars: jag har glömt säga att jag köpte ett så fint akvarelltryck när jag var på loppmarknad:

Förlåt för dålig bild men ni vet, orka (och dessutom: ej i färg! men bakgrunden är vit till höger (ljuset) och någon slags smutsig, ganska blek ockra till vänster, och kroppen är ockra/bränd umbra/cinnoberröd med utsparat vitt, och klädesplagget som ligger eller hänger längst ner till höger är berlinerblått. Fast alltihop liksom urblekt)

Och igår eftermiddag gjorde jag det här:


Fast sen hade jag mindre tråkigt för då åt jag caesarsallad och drack rödvin, ej hemma.

UPPDATERING: Aha, nu har jag fått en förklaring som verkar rimlig till den här friend connect-grejen. Ni följer bloggen anonymt, fast ändå genom den där grejen i högerspalten? Ja?

5 kommentarer:

li sa...

Akvarellen verkar fin (live då) och caesarsallad och rödvin låter inte heller dumt!

Johanna sa...

Det var mycket gott! Hur var museet/utställningen?

li sa...

jo tack, mycket trevligt och många fina grejor. synd att du inte kunde följa med :( men det går fler tåg!

Magnus Thorn sa...

Caesarsallad och rödvin. Inte dumt alls.

Johanna sa...

Det var alldeles utmärkt, och dessutom: de hade Nina Simone i högtalarna!