torsdag 5 mars 2009

Badkars/mellanakter

Jag vill läsa fler noveller! Jag tänkte gå till biblioteket i morgon och låna några samlingar som jag typ kan badkarsläsa. (och jag måste förnya mitt bibliotekskort, det är för gammalt tydligen. Jag visste inte att det kunde bli för gammalt? Kanske på grund av inaktivitet eller så möjligen, men mitt är ju ganska flitigt använt)

Så här tänker jag:
Manchettanteckningar
Mannen som älskade öar och andra noveller
och
Från de döda

Triss i män:

bulgakov

DH Lawrence

ola

6 kommentarer:

Alex sa...

Jag har läst lite i Claire Castillons novellsamling "Insekt" och känner att jag kan rekommendera den utan att ha läst den från pärm till pärm!

Johanna sa...

Åh Insekt ja! Jag har läst lite OM den, minns att jag blev riktigt sugen på att läsa. Tusen tack för påminnelsen/tipset!

Anonym sa...

Jag läste Castillons "Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska", den var ganska fånig.

Jag gillar verkligen din profilbild förresten, very Baader-Meinhof.

Johanna sa...

Jaså hur då fånig? Jag tyckte att Insekt verkade ha schysst tematik men hur castillon skriver vet jag ingenting om.

Och ang komplimangen(?): jag undrar om det över huvud taget är möjligt att få till en bra profilbild. Jag valde den här för att jag där inte ser så himla tillgjord ut (tror jag). Fast det var ju lite roligt med baader-meinhof, jag kommer att tänka på det varje gång jag ser den i forts!

Anonym sa...

Jag tyckte att Castillon i den novellsamling som jag läste (har inte läst "Insekt" dock, den kanske är bättre) bara upprepade sig hela tiden och därmed blev väldigt förutsägbar vilket inte fungerade så bra ihop med sättet som novellerna var uppbyggda på, med någon slags "twist" på slutet.

Och apropå profilbilden så var det inte menat som något elakt. Det är väl ett välkänt faktum att RAF-arna var rätt så stylish.

Johanna sa...

Haha, terrorist-fashion kanske är det nya svarta?