fredag 13 mars 2009

Idag

Det börjar ju bli otroligt tjatigt med all den här blaskiga grå snön. Jag ville se skogen spricka, inte frysa till och stelna igen!

Jag struntar i läshetsen nu, det gör jag faktiskt, men jag tillbringade en timme med Callie (Middlesex) i morse (för jag vaknade klockan sju. Sju! Insåg det orimliga i att gå upp, så jag låg och läste en stund). Jag läste den biten där de är på Dunkla Föremålets föräldrars sommarställe, det påminner mig om evighetslånga sommarlov när vi klättrade ut på taket och låg där och läste Starlet och smygrökte. Det var så avslappnat då: slött dåsande i solgasset och lemmarna kringslängda lite var som helst. Och på tal om barndomen ska jag dit idag: vi har hyrt gamla disneyfilmer och ska rulla ner och krypa under filtar och skratta åt gamla skämt vi hört hundra gånger förut. Aaaah, lättja!

3 kommentarer:

li sa...

Oh det låter riktigt härlig! Hoppas du får en schysst nostalgitripp!

Magnus Thorn sa...

Låter inte fel. Nostalgi i rätt dos kan vara välgörande!

Johanna sa...

Jo, jag måste säga att jag känner mig vederkvickt. Rekommenderas!