onsdag 8 april 2009

Onsdag snart torsdag

Jag är hemma från dammiga museet och det har varit trist. Dock: jag har ett eget kontor! en vaktmästare som gör som jag säger + hämtar kaffe! och jag har fått en hel kartong med märkliga gamla bildplåtar av glas, men inte vanliga (eh, som om jag visste hur "vanliga" bildplåtar ser ut, det gör jag inte, men ok, jag blev informerad om att det var stor skillnad. Säger man förresten bildplåtar när det är glas?) utan väldigt oldschool typ från sekelskiftet (alltså förra). Någon som vet hur man egentligen gör med dem? de är kanske 20x15 cm och ligger i pappaskar med lock, var och en plåt för sig med silkespapper emellan.

Nu är det i alla fall påsk: sovmorgnar och frukost på balkongen kanske? Och i morgon ska jag hämta ett bokpaket tema: diktsamling. Och jag skulle bli så nöjd med mig själv om jag i morgon gjorde det jag alltid tänker att jag ska göra: gå till torget och handla grönsaker och blommor. Jag kommer inte att göra det. Men vad trevligt det hade varit!

Inga kommentarer: