måndag 13 april 2009

Här kommer våren

Här följer det längsta inlägg om en timmes skogspromenad ni någonsin skådat *försöker kompensera för helgfrånvaron*

En första vårspaning: maskrosor utanför mitt hus. Bra början!

Jag kan inte hålla kameran rakt (ville plåta taket till höger)

Korsvirke, det ser trevligt ut! Svårt att tänka sig att man kan få vinterkräksjuka eller ha ett skilsmässogräl eller vad som helst i ett sådant här hus. De har till och med penséer i fönsterlådorna! (jag ändrar mig: de har till och med FÖNSTERLÅDOR, det räcker. De bakar säkert sitt eget bröd också och går med stavar på helgerna, deprimerande)

Svenska flaggans trädgård 1


Svenska flaggans trädgård 2

en bortglömd brygga jag aldrig varit på eftersom det ligger en större brygga precis bredvid. Fast den här ser mer inbjudande ut, en sådan man sätter sig och funderar på (om man är med i en amerikansk östkust/ungdomstvserie alltså)

Scilla

En stabo på vift i skogen

tallar och silat solljus

Planterade blommor vid djurkyrkogården, fina!

Spaning: humla

Någon typ av gula blommor

Vitsippor. Det fanns massor men de syns knappt på fotografierna, fjolårslöven tar överhand. Men de var verkligen många, redan!

Inga bokar hade spruckit ut, men massor av annat. Som den här... häggen?


Den här varianten var överrepresenterad, någon typ av slingerväxt som klänger på andra träd och buskar.

Gröna träd! Glittrande vatten!


Jag försökte plåta den här hästen som höll på att rulla sig. Det gick inte så bra, och en sekund senare kom tusen skrikande barn och skrämde både mig och hästen, mest mig.

Inga kommentarer: