lördag 18 april 2009

Måleri

Hej, ni kan aldrig gissa vad jag gör: jag målar, i olja! Jag har brett ut tidningspapper över hela köket och så sitter jag här, det var EVIGHETER sedan jag höll i en pensel men det är ju faktiskt lite som att cykla, dansa etc. (obs! det här är inte ngt nytt, fåfängt försök att bli konstnär eller så, jag kände bara för att måla lite. Orsaken okänd, man skulle kunna misstänka vårkänslor eller liknande fast jag tror inte det)

jag orkade inte ta fram så många färger, så jag målar bara i umbra, blått (berliner/pariser), ockragult, cinnoberrött, vitt (zink!) och svart. Tips, om man vill prova att måla lite klarar man sig utmärkt med enbart dem, jag skulle t o m vilja rekommendera att man utesluter den svarta, den blir så hård och platt. Men jag använder den idag för att jag ville göra något snyggt* typ:


*alltså snyggt på samma sätt som man tyckte att Salvador Dalís målningar var snygga när man var 15, dekorativa liksom. bilder

Och då måste man ju använda svart.

Inga kommentarer: