fredag 17 april 2009

Dagens upptäckt

tvillingarna som snart kommer att se dagens ljus i Emmerdale kommer att döpas till Catherine och Heathcliff! (eller de är ju egentligen födda nu, beroende på hur man ser det. Tekniskt sett har de ju inte fötts alls, men ni fattar). Lite märkligt att döpa syskon efter ett av litteraturhistoriens hungrigaste kärlekspar, kanske, men å andra sidan är ju Viv Windsor deras mor (ursäkta insnöandet, men ingen jag känner irl är intresserad av att diskutera det här med mig)

bilder

4 kommentarer:

DMP sa...

Tror idén kommer från Heath Ledger (eller snarare hans föräldrar), systern heter Kathy eller nåt sånt. Håller med om att det är lite udda för ett syskonpar...annars fint med namn från litteraturen.

Johanna sa...

Aha, sålunda hänger Emmerdaleskaparna verkligen med, de lyckas alltså klämma in en litterär OCH populärkulturell referens på samma gång! Kul, fast kanske inte så smakfullt.

Mia sa...

Haha, hade en mamma som älskade Emmerdale, så jag kan typ det mesta. Det är härligt när man är sjuk o därmed har en legitim ursäkt för att ligga o kolla på det. D

För övrigt gjorde Heathcliff mig bara frustrerad. Ja, jag grät och ja det var så hemskt men han tog ju ut all sin bitterhet och smärta på alla - även de som inte gjort något. Det är väl det man reduceras till när man låter bitterhet ta över själen men jag hade svårt att känna sympati för honom.

Haha, mitt första besök här och jag babblar på som jag gör jämnt. Sorry.

Ha de bra
Mia

PS. I'll be back, gillar vad jag läst hittills..:)

Johanna sa...

Nej, Heathcliff är ju verkligen ingen sympatisk person och är väl inte menad att vara så heller. Grejen med honom är väl hela "kärleken är blind", den djuriska passionen och ngn slags gammaldags bad boy-lockelse? Och hela skräck/gotik/demontemat..

och tack så mycket och välkommen tillbaka!