torsdag 9 april 2009

Ljuv/inte ljuv

Jag har ätit ost och druckit ett glas vin till lunch, här hemma alltså, det känns som ett lättsinnigt men mycket bra sätt att inleda påskledigheten på. Jag älskar att dricka vin mitt på dagen, fast obs! på ett icke-alkoholistiskt sätt, alltså. Det är bara det att det känns så kul att gå ut och göra vanliga saker med ett glas vin i kroppen, strax ska jag t ex gå och hämta ut ett bokpaket och hör och häpna! besöka kapp ahl-butiken som jag varit inne i typ en gång. Men de ska ha gjort en kollektion fina underkläder, eventuellt även kläder. Fina, dammigt rosa behåar och linnen i spets och sådant.

Förresten, har ni märkt att det går inflation i ordet "ljuv"? På tal om underkläder, alltså, men också som betecknande allt möjligt, mest inredningsgrejer tror jag. Koppar, dukar, örngott, handdukar? Jag gillar inte det men okej. Men underkläder är i alla fall inte "ljuva". "Ljuvliga" kanske, om man måste. men inte "ljuva". Underkläder är snygga eller inte snygga. Möjligtvis sexiga/inte sexiga. Kärlek och ibland bitterhet är ljuvt.

Inga kommentarer: