måndag 13 april 2009

Några böcker

Hej, jag har börjat läsa Jane Eyre som jag i perioderna av bildningsiver tidigare har förbigått. (jag har läst Wuthering Heights istället, och märkligt nog också Sargassohavet som var mycket bra. Alltså märkligt eftersom alla andra som läst den förmodligen läste Jane Eyre först.)

Charlotte Brontë, snygg!

Sen fick jag Alex Schulmans bok skickad till mig och den läste jag häromdagen på balkongen. Jag hade väntat mig mindre än ingenting och sett ur det perspektivet var den väl helt okej. Och sen har jag läst lite ur den här, närmare bestämt "Den bergtagna" (som finns både som drama och, som här, i novellform gjord som utkast till dramat, läs mer om det här). Jaha, det här skrev jag mest för att visa att jag lever. Nu ska jag promenera lite och jag tar med mig kameran, så kanske lägger jag upp några bilder senare (förhoppningsvis på en bokskog i sprickning!).

Inga kommentarer: