torsdag 26 februari 2009

(rubrik)

Jag känner mig ganska håglös för tillfället, inte entusiastisk inför någonting. Det regnar. Igår var jag på en fysisk bokrea, hittade absolut ingenting, köpte Boken om Blanche och Marie (hade jag varit på bättre humör kanske jag hade känt mig mer entusiastisk över den i och för sig, den verkar riktigt bra?), det regnade.

Okej, två roliga saker: Max Ernst-utställningen har kommit till Louisiana! Jag gillar verkligen Louisiana som konsthall, har ni varit där? På ena sidan, ut mot havet, klamrar byggnaden sig fast vid en klippa och på andra sidan vetter den mot en idyllisk liten by där stugorna har halmtak och kaprifolen blommar om sommaren. Och de danska överklassdamerna är de bästa: flärden vet inga gränser. Det är pälsar och röda läppstift och skyar av dyr parfym, luncher med cigaretter och mängder av rödvin.

M. Ernst - The virgin spanking the christ child Max Ernst (1926)

Den andra roliga saken: Nationalmuseums utställning om prerafaeliterna öppnar! Jag längtar Stockholm idag.

Waterhouse - Destiny (1900)

2 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Gillar Lousiana mwen tycker där e lite väl varm inne

Johanna sa...

Du menar att det är för varmt inomhus, alltså? Även på vintern?