onsdag 11 februari 2009

jag föll!

Jag känner mig så dum nu, fast ingen såg mig. Och så känner jag mig lite ledsen för att ingen är här så att jag kan bli tröstad.

Jag satt och åt i köket nyss, hörde hur katten gick loss med klorna på finfåtöljen, STORMADE ut med ett rytande på läpparna - och gjorde världens vurpa. Låg plötsligt på golvet, dova smällen från knäet som slog i ekade i huvudet. Det var evighetslånga sekunder, jag vågade inte röra mig, jag ba' omg omg omg jag har krossat/vridit knäet ur led, jag vågar inte känna efter, åh gud nånting med tån är det också, fan fan fan, jag börjar må illa, se dansande prickar framför ögonen etc etc etc. Och stortån kändes mer och mer som om den låg lös i sitt blod typ.

Jag lyckades resa mig och det var ganska lugnt, det gjorde vansinnigt ont men jag kunde iaf konstatera att inget var brutet, men kände mig yr igen och praktiskt taget segnade ner på golvet och fick ligga kvar i typ EN KVART. Fast nu är det bra igen förutom att jag i stället för vänster fot och knä har bultande, ömma klumpar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ajdå, stackare. Kanske kan en kommentar från en litteraturvetarkollega, som har läst din blogg från början till slut och känner sig uppmuntrad och inspirerad av all fin konst och de underhållande texterna, plåstra lite.

/Emelie

Johanna sa...

Emelie - det var typ det bästa plåstret du kunde hitta på! Tusen tack!

li sa...

Din stackare! Du får kanske skaffa plastisocks så att du blir lite stadigare på fötterna. Stackars, stackars Johanna!

Johanna sa...

Li, jag vet! Stackars, stackars mig! (nu vet jag hur gamla tanter som trillar känner sig, bara handlöst liksom. Tur att lårbenshalsen höll;)

Han med skägget sa...

Kanske dax att fixa hemtjänst larm?
annars kanske antihalk tejp eller motsvarande! Ps se upp för badkaret inte bara kan man ramla utan även fastna och det är inte bra... Hoppas bara knäet är bra till helgen. ja och stackars dig

Johanna sa...

Men du, hur vet man ifall ngt är brutet? Förutom genom att röntga alltså. Stortåleden är mycket värre idag än igår, och tån och en bit av foten är täckt med blåmärken (alltså inte ett stort utan typ två nedanför nageln och ett stort vid leden motsv knogen).
Och jag kan inte gå på foten. Men det kanske bara är en rejäl stukning ändå?

ps tack för förmaningarna!

Minna sa...

Ah, living it Minnastyle! :D

Johanna sa...

Minna, jag tänkte faktiskt lite på dig när jag skrev det här! Men har du haft lika stor otur som jag? Jag har varit och röntgat fotstackarn idag och en BENFLISA är av, ligger där och skramlar!

Minna sa...

Nej, jag satsar på kvantitet istället för kvalitet :D

Anonym sa...

Stackare!