lördag 21 februari 2009

Arbetsplats

Jag har ordnat en riktig arbetsplats åt mig idag; ett två meter långt skrivbord! Jag har inte haft någon plats för skrivbord sen jag flyttade hemifrån! Jag har legat på min (obäddade) säng eller suttit vid köksbordet eller i en fåtölj, så jag är väldigt glad åt det här. Det står framför fönstret vilket är bra med tanke på min nya hobby: utsikten, och jag har samlat några av mina små bilder i fönsterkarmen (jag tycker inte om blommor, det är så fult. Alltså krukväxter. Snittblommor tycker jag om). Min mammas och pappas bröllopsfoto (det var ett borgerligt bröllop, så de ser ganska normala ut. Igen gräddbakelseklänning eller så, fast de har förstås 70talsfrisyrer), ett litet foto av Bob Dylan där han är ung och tjusig och ler snett mot kameran, en handspegel med en nästan överlastat dekorerad ram och det här:

Lucian Freud, ett tryck alltså, men jag hittar inte vad målningen heter! Är det någon som vet?

..en inramad detalj av den här; Schieles Mutter und kind (1910)

och Blecktrumman! (från den franska utgåvan av filmen)

ps 1 hmmm, jag ser nu att det här kanske ser ut som min bok/film/konst/musiksmak i koncentrerad form eller så. Fast det är inte meningen och det blir inte riktigt sant heller, eller åtminstone inte hela sanningen (går man bara efter det här blir det ju väl mycket Deutschland, Deutschland till exempel).

ps 2 hit måste ni klicka er (obs att sidan tar en stund att ladda, iaf med mitt nät). Nu!

2 kommentarer:

li sa...

var inne och kolla din länk. Coolt!

Johanna sa...

Li, jag vill redan nu nämna att jag önskar mig ett sådant bibliotek i födelsedagspresent nästa år ;)