söndag 22 februari 2009

$$Dollars!

Åh, jag har fått ett oväntat ekonomiskt tillskott! Norska pengar! Det här betyder ju fler frigjorda resurser till bokrean. Jag hoppas på många många konstböcker, någon mer Marguerite Duras och kanske en kalender också. Jag har ingen kalender för 2009 än (jag har när jag tänker efter nog inte haft någon kalender alls sedan 2006 kanske).

Jag vill i och för sig köpa en ny kappa också. Jag är lite sugen på en i beige bomull. Frågan är ifall det är tantvarning på en sådan (som i hudfärgade nylonstrumpor och låglackade klumpiga läderskor) eller om det är riktigt riktigt snyggt? (jag tänker på en ungefär likadan som Rory Gilmore har i de avsnitt som helgrepriseras nu, vet ni vilken jag menar? Hennes är visserligen i ull, men i en väldigt fin modell) Det kan kanske bli svårt att matcha? Det känns som om man måste klä ner en sådan kappa lite för att slippa tantvibbarna, men problemet är att jag inte bär vare sig blåjeans eller typ randiga halsdukar. Att matcha med enbart svart blir kanske lite väl snyggt? Alltså snyggt som i överdrivet propert och ordentligt.

Inga kommentarer: