måndag 19 januari 2009

S/S 2009

Jag vill köpa vårkläder men märker att jag alla gånger lever med huvudet i det blå, jag vill inte precis köpa kläder för att det (snart) är vår utan bara köpa kläder utan någon speciell årstidsinriktning. Onödiga, vackra saker, egentligen känner jag nog bara ett behov av att pynta mitt bleka och glåmiga jag. Jag läste att Nina Persson tillsammans med någon grupp människor i N.Y. leker 20talskabaret och klär sig i vintageunderkläder. Jag vill också köpa sånt här;

men allvarligt talat skulle det bli fruktansvärt löjligt om jag satte på mig ett plommonstop (jag känner mig löjlig i allt annat än svarta klänningar, tråkigt nog), men väldigt fint att äga, va? Ett plommonstop på hatthyllan och en tyllkrage, tja, liggande någonstans.

Om jag hade varit modigare skulle s/s 09 helt klart gått i cirkusens tecken:


Gycklare! Mandoliner! Plymer! Hästar! Stå på händer på en stor boll! I högklackat!

Inga kommentarer: