söndag 11 januari 2009

Gyllene dagar

Jag känner mig nöjd, så nöjd att jag tycker att jag förtjänar att sitta så här en stund
Balthus Les beaux jours (1944-45)

Idag: vaknat upp ur jobbkoma. Jag var visserligen ledig igår men hade massor av andra saker att göra, typ tvätta fyra maskiner tvätt (projekt-inte-ha-med-någon-smutstvätt-till-nya-lägenheten), packa glas och onödiga köksattiraljer typ smörgåsgrill och brödrost. Dessutom nya projektet: Operation hitta nya ägare till överflödiga böcker. Första experimentet: Lägga ner en trave i vårt miljöhus (a k a sophuset) med tillhörande trevlig lapp. Resultat: En dag senare är böckerna borta (fast jag är inte säker på att de verkligen hittat nya ägare eller om någon kanske kastat dem i pappersinsamlingen, för den var nyligen tömd när jag kollade).

Nu ska jag snart gå och titta på min nya lägenhet en gång till och fråga snällt ifall jag får ta några bilder (nu är det tre veckor sen jag var där och eftersom jag har så dåligt minne kommer jag ihåg typ ingenting), och sen kommer personen som ska bo här och tittar= jag måste städa.

Inga kommentarer: