onsdag 21 januari 2009

Idag:

Jag har provat min studentmössa, hittat en fin sammetskjol samt en svart axelremsväska jag glömt att jag ägde, tittat på gamla klassfoton (senast jag såg dem var förra gången jag flyttade. Det är nog bara vid såna här tillfällen man tittar på den sortens ägodelar, eller?), slängt stora drivor med kläder bara för att jag inte orkar tvätta och vika dem och sedan skänka bort dem, provat hela min skosamling (som inte är så stor med vissa mått räknat, men det är ändå kanske tjugo par eller nåt), funderat på vad jag ska göra med den lilla förmögenhet i enkronor och femtioöringar som jag har i en låda (jag tömmer plånboken där när den blir för tung, men - slänga pengar? Det kan man väl inte göra? Eller?), upptäckt julklappspappersrullar på de underligaste av ställen, funderat på vilket som är det lämpligaste sättet att packa/transportera målningar samt druckit massor av starkt kaffe.

Antal säckar med saker som ska slängas: sex hittills (ska aldrig klaga på platsbrist mer, hade jag bara gjort mig av med detta hade jag haft massor av plats. Fast mindre kul att förvara böcker i garderoben, kanske)
Antal gånger jag förbannat mitt eviga hamstrande av saker: cirka tjugo

Annars har jag mest packat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste tacka för tipset om Gilmans gula tapet - tyckte historien om just den mönstrade tapeten var hemsk, alltså på ett bra sätt; men de andra historierna i samlingen - I truly love!!

Johanna sa...

Så lite så - men vilken samling menar du? Min utgåva innehåller bara tapethistorien (och en jättemärklig efterskrift/läkarutlåtande av en psykiater som malde på om sinnesjukdomen som utslag av stillasittande och tristess). Skulle vilja läsa de andra också!

Anonym sa...

Jag köpte denna lilla billighetssamling: http://www.bokus.com/b/9780486298573.html (Och funderar på Projekt Införskaffa Allt Av ---)

Johanna sa...

Åh, billigt= bra! Jag har hört att övriga verk (och fr a nonfiktionen, de politiska skrifterna) håller ganska låg klass, men som sagt - hörsägen. Det verkar ha varit en kvinna med många järn i elden iaf.

(och återigen - vad är det med "andra har köpt"-listan? Denise Rudberg? Stephenie Meyer?)