onsdag 7 januari 2009

Mary Janes

Det enda jag vågar köpa på nätet är skor (i modeväg alltså, jag köper böcker oftare än vad som är nyttigt för mig och ibland filmer och musik). Kläder vill jag känna på, prova, snurra runt i för att se hur kjolen fladdrar osv. Med skor är det annorlunda, man behöver bara titta på dem (och minnas tidigare erfarenheter) för att veta om de funkar eller inte. De är inte så oberäkneliga.

I alla fall så har jag köpt de här skorna idag, för bara 150 kronor! Som nya! Fina, va? Det här med internetköp är inte så dumt ändå, jag glömmer bort det mellan varven för när jag tänker på det känns det så opersonligt, och dessutom ologiskt - vackra eller intressanta saker som skor och böcker köps efter en beskrivning på en flimrande skärm, medan tråkiga saker som bläckpatroner, kuvert och handdukar köps efter att ha inspekterats irl. Dumt! Hursom, internetköp KAN vara bra ibland. Som till exempel nu.

PS. Jag köpte skorna av den här säljaren.

Inga kommentarer: