lördag 17 januari 2009

Rundabords

Vet ni vad jag har gjort idag förresten? Köpt ett sånt här möblemang =



Inte exakt det här, men både klädseln och modellen ser ut att vara likadana. Det är så fint! Så himla trevligt att sitta kring ett RUNT bord tycker jag, varför har inte alla ett sådant? När jag var liten hade vi ett gigantiskt lantkök (med vedspis och gjutjärnshäll och alltihop) och i det ett jättestort runt bord med plats för säkert tio personer, jag minns det så varmt och gemytligt (alltså, jag förstår att det säkert är barndomens skimrande, lögnaktiga minne, men ändå - jag föredrar helt klart runda bord framför andra).

Nu ska jag dricka lördagsvin!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt ett sådant bord fast lite mindre bländande vitt stod jag igår och beundrade i en källare!

Johanna sa...

Problemet är att mitt inte heller är bländande vitt, det är lite gul/gräddtonat och i natt, handen på mitt hjärta, drömde jag en mardröm om ett skinande vitt foliekök där mitt älskade möblemang såg smutsigt och allt annat än elegant ut.