tisdag 20 januari 2009

Jag går varm

Ett färgmatchat och irriterande välordnat bibliotek (och ganska amerikanskt tacky, spec gardinerna, men mattan är i alla fall väldigt fin), Obamas nya

Jag hamnade visst mitt i en flytt, tidigare än jag trott, och det innebär att jag måste packa ner hela mitt bohag i kartonger i morgon, typ. Det är vid sådana här tillfällen jag önskar att jag hade en mer sparsmakad stil, och typ bara ägde en gammal järnsäng, en trådsliten soffa (med ett elegant sammetsöverkast draperat över) och en läderkoffert med kläder. Och böckerna i travar på golvet, stora målningar lutade mot väggarna. (sanningen kunde inte vara längre ifrån det här. Herregud, i min lilla enrummare har jag till exempel inte mindre än sex bord i varierande storlekar, tre bokhyllor och en miljon spikhål i väggarna)

5 kommentarer:

philip sa...

eller än bättre en divan i rött sammet, så kan du skippa sängen

Johanna sa...

Hade varit finare, javisst (fast jag håller mig nog till urblekt gråblå eller grågrön sammet). Men min gamla rygg då? Har du tänkt på den? :)

philip sa...

sant, det hade kanske inte klickat till lantgods vitt

Anonym sa...

alltså det här med inbyggda bokhyllor, är det bara jag eller är det en riktig statusmarkör?

Johanna sa...

Hmm.. jag har aldrig funderat över det! Men det är det väl. "Nej men vi ville ha en SKRÄDDARSYDD lösning" liksom. Fast samtidigt har jag fått för mig att det är sådana människor som aldrig läser sina böcker (själva böckerna blir också döda statusmarkörer, typ), medan vi som älskar sönder våra böcker tränger in dem i billigaste ikeahyllorna.