måndag 18 maj 2009

Varför skogen är bättre än havet del 1





3 kommentarer:

die kaschemme sa...

Aaah, vilken fantastisk grönska! Och håller förresten helt med, skogen rules. Detta trots att jag är född vid kusten.

Har precis översatt en mening (eller snarare bisats, om det ska vara noga) som jag genast kom att tänka på när jag läste ditt inlägg: “...en skog av det slag som ligger vidsträckt ram till horisontens kulle, ett tjockt täcke under vilket det är becksvart.“ Eh, i och för sig har just denna typ av skog inget gemensamt med bladskog och dina fina bilder som badar i ljus, men... tydligen tar jag alla tillfällen i akt att tänka på skog. Hm... Bäst att fortsätta översätta... I väntan på del II.

die kaschemme sa...

"FRAM til horisontens kulle...", jag hoppas att det framgick. Annars: ursäkta.

Johanna sa...

Åh så fint, "ett tjockt täcke"! Det är just så jag vill tänka på skogen, som omslutande, tung, praktfull. Och badande i ett gyllene ljus förstås, doftande klorofyll och varm jord...