måndag 18 maj 2009

Uppdatering

Nu uppdaterar jag! herregud vad det känns segt att blogga för tillfället. Jag sitter ju och skriver hela tiden, skriver massor, men på andra ställen. Det här blir typ mental skräppåse: "ahmen kolla här fin bild!" och uppräkning av böcker jag skulle vilja läsa. Kul.

Jag har varit så matt de senaste dagarna, det ser ut som om en tonåring bor här. Smutsiga koppar och tallrikar, halvlästa tidningar och böcker, halvdöda växter i fönstren. Jag orkar ingenting! Det var så fint väder igår (eh, det såg ut att vara fint väder i alla fall. Jag var alltså inte ute. Jag sov mest och försökte bota min huvudvärk), det är fint idag också. Jag måste gå ut, kanske titta lite på syrenerna (utanför min port växer de så höga och frodiga, en explosion av vita och lavendellila mjukglassar), kanske köpa nya skor.

jaha, och så den nästan obligatoriska snygga bilden då:

Jag har glömt var jag har hittat den. Men visst är den fin! Så snyggt ljus, och det ser ut vara varma vindar fast det blåser hårt. Jag gillade inte havet förut men nu tycker jag om det, ibland. Jag tycker fortfarande att det är lite för snyggt, och stränder gillar jag inte alls. Men jag kan uppskatta den salta, lite fräna doften från vattnet och jag tycker att de flesta båtar är ganska snygga. Och om det blåser tycker jag faktiskt om skriande fiskmåsar.

Inga kommentarer: