torsdag 7 maj 2009

Hej läsrapport

jag gör för tillfället en omläsning av Älskaren därför att jag förra gången jag läste den, vilket i och för sig inte är så länge sedan, ett år kanske?, var tvungen att hetsläsa den på ett par timmar. Nu gör jag det långsamt, det är grått och blåsigt ute och jag dricker starkt kaffe till, det är perfekt.

Jag har beställt några böcker också, av Duras Halv elva en sommarkväll, den verkar mycket bra och Nabokovs Nikolaj Gogol efter tips från Caroline, tack tack (åh jag hoppas så mycket på den, jag menar Gogol! och Nabokov! Jag blev så till mig att jag läste om "Näsan" i går kväll)

2 kommentarer:

Mia sa...

Älskaren, är det Marguerite Duras bok du pratar om? Hur är den?

Johanna sa...

Hej Mia, ja det är det, jag är tyvärr lite dålig på att skriva ut nödvändig info ibland.

Älskaren tycker jag är otroligt bra, jag fattar inte hur den kan ha ett så liksom närgånget och intimt tilltal samtidigt som scenerna känns distanserade, nästan filmiska (hmm, iofs kanske det är för att jag har sett filmen som jag tycker det). Hursom, läs! Den är kort, det går fort, du kommer att gilla den!