fredag 22 maj 2009

Dagens

dagens läsning: Filter, Donna Tartt, kurslitteratur.

dagens outfit: jeans, blus, kofta.

dagens humör:
mycket glad, sprudlande!

dagens Emmerdale:
Emily började jobba i Vivs affär igen. Eli och Chas blev fulla och somnade på familjen Kings terass. Scott och Rodney bråkade om en bil.

dagens väder:
efterdyningar av åskan i natt: blåsigt, molnigt men friskt.

dagens uppgift:
postärenden, plus läsning en masse.

dagens låt:
Golden slumbers.

dagens lövskog: "I skogsbestånd liknar boken en hög, rak pelare med slät ljusgrå yta, kronan har en yvig förgrening och djupgrön färg. Boken skapar en skogsbild som ger ett överväldigande intryck av storhet, allvar och dunkel."

4 kommentarer:

Minna sa...

Det här har egentligen inte med inlägget att göra men visste du att Paul Austers fru skriver böcker. Siri Hustvedt, hon ska vara riktigt bra också vad jag har hört. Har du läst henne?

Johanna sa...

Haha, det kan man säga, ja! Trevligt att bli konsulterad :) jag skrev nämligen min c-uppsats om henne (eller snarare om debutromanen "Ögonbindeln"). Har läst allt utom "Lily Dahls förtrollning", tycker bäst om "Ögonbindeln", förstås, men "Vad jag älskade" är också otroligt bra. Den senaste, "Sorgesång", har jag läst precis och kommer att skriva om den snart.

Du som bor i Stockholm, var du och såg henne på Kulturhuset?

Minna sa...

Nej, jag missade det totalt. Jag upptäckte henne bara alldeles nyligen. Fast man borde ju gå på mer såntdär när man har chansen, faktiskt. Men så ska man ju hitta tiden också och det är nästan helt omöjligt. Men nästa och nästnästa vecka blir det Bergman för hela slanten åtminstone. Inte för att jag egentligen har tid med det heller ><

Tipsa gärna om du hör om något som händer i huvudstaden!

Johanna sa...

Bergmanveckor är någonting jag definitivt blir avundsjuk på! Lova att berätta om det, så ska jag försöka komma ihåg att ge huvudstadstips (om jag hittar några) :)