onsdag 22 oktober 2008

Skickar kyss ifrån Helsingborg

Först hade vi ett tråkigt ärende att göra och sen åt vi skräpmat.

Vid den här fontänen åt vi. På den är Tycho Brahes valspråk graverat, det betyder Varken makt eller rikedom, endast konstens och vetenskapens välde består.

Vi fikade på ett 50talskafé.

Vi köpte salta patroner där, det är världens godaste godis typ.

På kaféets ovanvåning fanns ett pyttelitet antikvariat, tre bokhyllor typ. Men där hittade jag John Irvings Vattenståndet för 40 kronor (och det var så himla bra eftersom den inte finns att köpa på svenska längre och jag är för lat för att läsa på engelska, och mitt bibliotek har den inte och jag är för lat för att fjärrlåna. Ergo har jag inte läst den här!)

(vad är förresten grejen med att sluta sälja en massa böcker? Alltså att förlaget sålt slut på en titel och låter bli att trycka nya upplagor? Det händer mig jämt att böcker inte går att köpa och det är så i-r-r-i-t-e-r-a-n-d-e)

Inga kommentarer: