onsdag 27 januari 2010

Og så farvel!

Okej, jag har fortfarande lite feber, men nu tycker jag ändå att det ska bli lite roligt att åka till landet som gav oss Nidarosdomen (alltså Nidaros, det är ett så vackert namn! Det var staden Trondheim som hette så förut) - på tåget ska jag fylla i en lista om vilka konstutställningar jag har lust att gå på samt nöjesläsa - jag fick hem Anne Swärds Till sista andetaget idag, det verkar vara en alldeles utmärkt bok. På bussen ska jag sova, och sedan ska jag vakna upp och befinna mig i Oslo och det kommer att vara så himla bra! Vi ses om några dagar!

Norge är också landet som gav oss Ibsen - mannen med de kreativa hår- och ansiktsfrisyrerna.

4 kommentarer:

Lemmy Caution sa...

Ämnade du besöka Nidarosdomen eller kom den med bara för det vackra namnets skull? Jag umgås faktiskt med tanken på att pilgrimsvandra på någon av de leder som leder (!) till Trondheim. Innan dess måste jag dels komma på hur man frigör två-tre månader, dels hur man undviker att få för mycket skoskav.

Johanna sa...

Den här gången fanns ingen tid att besöka domen, nej, jag var inte högre upp än i Gjövik. Men i sommar hoppas jag att det blir av!

Lemmy Caution sa...

Till fots hoppas jag, annars är det ingen sport! Grattis på födelsedagen, James Dean och Jules Verne låter som gott sällskap. För min del brukar Karl Gerhard och jag fira tillsammans.

Johanna sa...

Tack! Jag skulle helst vilja dela dag med Novalis, men man kan ju inte få allt.