lördag 16 januari 2010


Hej, jag tycker att sådana här skisser eller påbörjade konstverk är så fina, där man inte håller på och målar över hela duken på en gång, utan där motivet liksom växer fram - det är nästan organiskt, hm? Det här är en William Morris-skiss.

Jag har varit på vernissage idag. Besökarna var: min gamla högstadielärare och hans fru, medlemmar av konstföreningen, konstnärens barn, en konsttant som invigde hela grejen (vi kom sent så jag uppfattade aldrig vem hon egentligen var, men hon var antagligen en konstföreningstant), förre kommunordföranden (heter det så?) som var sådär HJÄRTLIGT BULLRIG och klappade alla människor på ryggen, och så jag och min kompis. Jag har varit så hungrig hela dagen, det kan bero på att jag bara har ätit vitt bröd och druckit kaffe. Min pappa är här så jag får ingenting uträttat, allt jag gör avbryts hela tiden. Jag ska nog äta någonting som inte är vitt bröd.

Inga kommentarer: