söndag 24 januari 2010

God kväll,

Jag var på väg att skriva ett gnälligt blogginlägg om hur trött jag är och om hur mycket jag jobbar och blablabla, den vanliga visan, men jag raderade alltihop till förmån för några glada tillrop till mig själv:

Jag har nu endast två arbetspass kvar på jobbet jag avskyr, det har sugit musten ur mig. Nu ser jag fram emot att göra saker för att det är roligt, läsa och bilda mig, jag har fått en nytt jätteroligt uppdrag - att skriva konstkritik! - men det jag just nu ser mest fram emot är att hänga i naturen mer, jag och naturen har umgåtts alldeles för lite på sistone.

Dessutom ska jag åka till Norge om några dagar, det är den bästa platsen man kan befinna sig på i januari månad. Där finns massor av snö och luften är alldeles torr och ren och man kan åka spark till affären. Det kommer jag troligen inte göra, men jag skulle kunna om jag vill utan att människor tycker att det är konstigt och det räcker.

Dagens bilder har, helt omotiverat, tema badhus:

det är Alma-Tadema igen

Jean-Léon Gérôme

Inga kommentarer: