måndag 4 januari 2010

Kära 2010,

Schjerfbeck var en av konstnärerna som drog till Paris. Läs en understreckare om det här.

Året har börjat bra förutom att jag uppenbarligen inte är särskilt bra på att blogga längre. Jag har läst, en jobbrelaterad bok som var bra, sedan har jag bläddrat i några av böckerna jag hämtade innan jul - De drogo till Paris, Orientalism (med det snyggaste omslaget!) en fin om Carl Fredrik Hill och en om ryskt överdåd. Jag har börjat läsa Den högsta kasten (den tillhör dock inte arvegodset, jag tror inte att Carina Rydberg är särskilt många gammelmostrars grej), sett filmer, jobbat förstås; nästan alldeles omärkligt gled det gamla året över i det nya. Jag hoppas att 2010 blir året då jag hittar ett roligt jobb, ser massor av bra konst och läser utmärkta böcker. Och bloggar bättre! Jag vet att jag nästan aldrig skriver om böcker, förlåt för det. Jag ska bättra mig på den punkten, absolut - har ni några andra önskemål?

Inga kommentarer: