måndag 11 januari 2010

Vad jag måste göra

Jag måste diska. Jag måste klippa luggen också. Samt läsa, skriva recensioner, köpa en ny kjol, hämta ett paket på Krysset Spel & Tobak, tappa några julkilon, hitta ett jobb, åh, hitta ett jobb! Vet ni hur svårt det är om man inte vill flytta, i alla fall inte just nu, och om man har en utbildning som uppenbarligen inte är lämpad för att skaffa arbete? Jag är inte särskilt krävande ens, jag vill bara ha ett trevligt litet halvtidsjobb där man slipper syssla med siffror eller riskerar förslitningsskador - jag är jättebra på att organisera och svara på mail och korrläsa och skriva små texter och översätta norska, jag kan koka kaffe och se trevlig och prydlig ut och vara "företagets ansikte utåt", jag kan till och med skilja på debet och kredit om jag är tvungen! Kan någon ge mig ett sådant jobb, tack så mycket.

ps dagens bild!

6 kommentarer:

Per sa...

Wow. Det var verkligen en fantastisk bild!

Johanna sa...

Det är en ny målning, från 2007! Av Hiroshi Furuyoshi, jag tycker att den är underbar.

Noémi sa...

Verkligen helt fantastisk målning!! Och vad plågsamt att jag inte kan spara den i min konstmapp!!!

Johanna sa...

Haha jag vet! Men sen upptäckte jag att den finns här också, i sparbar form:

http://api.ning.com/files/EXpGFusUo*WjPAve8qHd-XUqyl*2s0iKL2LnkZOohi1IDBi*fRTWd2oqI14sY5Eiu*eFLIiLTl1XKK1sju054FEaL2Vr0Nuy/353HiroshiFuruyoshi_Julien_63.7D763.7_OilonCanvas.jpg

Johan sa...

Du är fantastisk, Johanna.

Ville bara säga det :)

Johanna sa...

Åh! Tack snälla Johan. Vet aldrig hur jag ska svara på sådant utan att det låter dumt, men jag blev verkligen oerhört glad nu. Förresten är du inte så dum, du heller :)