onsdag 27 januari 2010

Jag äter Fünf Kräuter

Liljeforsräv i böljande snölandskap

Hej, jag är sjuk igen. Jag begriper inte vad som har hänt med mig, jag har aldrig varit sjuk så mycket som jag varit det senaste halvåret. Inga farligheter, bara löjliga sjukdomar, förkylningar, feber. Min pappa säger att jag måste börja äta vitaminer och det har han kanske rätt i. - Jag äter en matsked flytande malt varje dag, det är min hemlighet! sade han, men jag tror knappast att det är B-vitaminbrist som felas mig, jag behöver väl C-vitaminer antagligen och kanske D. Jag måste dessutom jobba på min image. Jag sminkar mig alldeles för sällan och alla mina kläder kommer från billiga kedjor- hälften av min garderob består av svarta 199-kronorsklänningar från H&M eller Lindex, och de senaste veckorna har jag enbart växlat mellan att klä mig i myskläder och scrubs. Jag skulle vilja ha vackert skurna kjolar och mockaskor.

Det är snöoväder och klass 1-varning här, jag dricker te och äter halstabletter och försöker skriva, samt är glad att slippa gå ut. I morgon ska jag åka till Norge, det kommer att bli roligt om jag får vara lite friskare. Det är så himla fint där vid den här årstiden trots att både fjordar och fjäll saknas dit vi ska; det är bördiga kullar i stället, vidsträckta, böljande landskap och rimfrost i träden och, ja, massor av snö förstås.

Inga kommentarer: