lördag 6 juni 2009

Jag har fått presenter för jag är duktig och snäll

Jag har fått en gungstol! Världens bästa grej, inte en som skulle kunna stå på en amerikansk veranda utan en sådan där funkissak, den liknar den här ganska mycket. Egentligen lite Carl Larsson-vibbar, hmm? (om min smak hade varit åt Elle Interör-hållet hade jag haft ett mörkgrått fårskinn i också, brukar man inte se det i inredningsreportagen? Men det har jag tack och lov inte, sådan smak alltså)

Sen fick jag en tung gammal spegel, skamfilad men så sirlig och fin ("det är en sån där 'shabby chic'", information från mamma), och böcker och blommor förstås. Och en fin gammal inramad bokillustration, jag är inte hemma nu så jag kan inte kolla vem som har gjort den, men det är i alla fall ett porträtt av en italiensk renässansdam som är mycket stilig!

6 kommentarer:

Emot-intima-bloggar sa...

Hej. Extremt bra blogg. Hittade dig när jag "googlade"(som man säger) extremt högt och otroligt nära. Troligtvis är detta den enda blogg jag kanske (haha) känner igen mig i . Skulle uppskatta boktips, om du har några. "Extremt högt och otroligt nära" är förmodligen den bästa bok jag någonsin läst. Uppskattar även Jonas Gardell, ibland. Skriv gärna:) julia_sunnerdahl@hotmail.com
Mvh
Julia, 17, insiktslös.

Johanna sa...

Åh Julia! Du gör mig så glad! Tack tack tack, jag älskar när folk frågar mig om boktips. Jag ska skriva världens bästa boktipslista och maila dig i veckan :)

Emot-intima-bloggar sa...

Tack så jättemycket! Blir extra glad när man hittar människor som liknar en själv..(eller, ja. i alla fall lite grann)
Mvh
Julia.

Johanna sa...

Men du, kolla i min länklista (till höger). Där hittar du säkert någonting mer som faller dig i smaken!

Emot-intima-bloggar sa...

Ska göra det! Hoppas fortfarande att du tänker skicka en lista på böcker :) Väntar tills dess!
Mvh Julia

Johanna sa...

Julia den är på väg! men det är ju så himla roligt att skriva den så jag kommer aldrig att sluta :)