onsdag 17 juni 2009

Blabla

det liknar en annan sagovärld, men det är Den helige Antonius frestelse, som förresten finns i den här och den här varianten också.

Angående konsten, jag har tänkt på en grej: Bill-vad-han-nu-heter, alltså konstnären i Vad jag älskade, med sina förvrängda, mörka sagovärldar och tittskåp och Alice i Underlandet-estetik, verkar inte hans konst vara väldigt lik Nathalie Djurbergs? Jag kommer ihåg att jag undrade så när jag läste boken, var finns den här konsten? Jag är helt med på att tanken om konsten kan existera utanför och utan själva konsten, men i det här fallet var det så himla konkret, liksom om den verkligen fanns där ute någonstans.

Annars är jag är jättetrött på utseendet på den här bloggen (och just idag lite extra stingslig, tror jag, jag drack födelsedagsvin igår och är trött). Jag har funderat på att byta formatmall, jag ska nog prova det lite senare när ni sover. När jag startade bloggen för några år sedan hade jag den där bruna ni vet (samma som den här slumrande bloggen, vilken jag för övrigt önskar mig en daglig dos av), men den tröttnade jag ju snabbt på. Den här mallen är väl ganska bra, men.. Helst skulle jag ju vilja byta till wordpress som är snyggt och som verkar så bra, men det orkar jag inte, och förresten verkar den fin, mallen jag tittat på. Fast jag hittar ingen riktig blogg som använder den, så den kanske inte är så bra ändå. Vi får se, vi tar det lugnt, vi ses.

Inga kommentarer: