tisdag 23 juni 2009

jaha


Jag försvinner en stund. Jag får idag besök från ett av våra nordiska grannländer, i morgon ska vi till Köpenhamn! sen ska jag jobba, sen ska jag gå på en, hm, tillställning som utspelar sig i en viss svensk sommarstad under en viss vecka (som nu dessutom är två. som om det inte räckte med en?). vi hörs i helgen alltså.

(Och nästa vecka åker jag ut på landet! Jag vet inte riktigt hur bra internet fungerar där ute i Skånes djupaste lövskog, vi får se, men tänk! Bada lite i sjön. Sola lite på altanen. Plocka blommor på ängen etc etc)

6 kommentarer:

k sa...

Låter himskans trevligt :)
Ha det gott!

Johanna sa...

Åh tack! Jag har tagit en miljard bilder i en botanisk trädgård vi besökte idag, och förmodligen tar jag en miljard till i cph morgon. Du ska få se!

Rävjägarn sa...

Vilken fin bild (det är det överlagh här tycker jag)! Jag har en hel bunt med gamla svartvita negaviv hemma. Det är semesterbilder från 20-30-talet som jag tror är tagna i krokarna runt Helsingborg/Malmö/Köpenhamn. /G

Johanna sa...

Ja den är fin! Det är Sofiero slott i sin glans dagar, som ligger så fint vid Pålsjö skog och där det växer jättelika rhododendron i ravinerna nedanför slottsbyggnaden. Jag kom också, för en tid sedan, över gamla bildplåtar från helsingborg under åren kring sekelskiftet. Fint, fast jag har ingen aning om vad man egentligen ska göra med dem!

Rävjägarn sa...

Scanna in dem! Det borde jag också göra, men jag har ingen negativscannaer, åtminstone inte för det formatet.

Johanna sa...

Aha, självklart! Jag har förstås inte heller någon, men jag ska hålla ögonen öppna nu. Tack för tips!